Salads and Cakes

Gyömbéres brokkolis csirke wokban

2017. november 01. - **gabrielle**

Ahogy általában a hétköznapi főzések során lenni szokott, mai célom is az volt, hogy minél gyorsabban és egyszerűbben dobjak össze valamit, ami egészséges, sok zöldség és rost van benne, nem terheli meg napközben az "irodai gyomrot" és persze biztosítja azt az ízorgiát, ami egy stresszes nap közepén feldob. A mai választásom egy wok ételre esett. Konkrét receptet nem néztem hozzá, még tegnap bevásároltam ezt-azt, amiről úgy gondoltam jó hasznát veszem még a héten, és erre nem is kellett sokat várni...

20171101_165703.jpg

Hozzávalók (4 adag)

  • 2 csirkemell filé
  • 1 brokkoli
  • 250 gramm gomba
  • 200 gramm cukkini
  • fél doboz mungóbab csíra
  • szójaszósz
  • mogyoró
  • gyömbéres csirke fűszerkeverék
  • fekete szezámmag
  • oliva olaj

 

Elkészítés

Megtisztítottam és apró darabokra vágtam a csirkemellet, picit sóztam majd oliva olajon elkezdtem a wokban pirítani. Közben rózsáira szedtem a brokkolit. Egy nagyobb lábosban vizet forraltam és beledobtam 3 percre. Ezután leöntöttem róla a vizet, hogy ne puhuljon tovább. Amúgy is úgy szeretem a brokkolit - és általában a zöldségeket - hogy nincsenek túlfőzve, de wok étel készítésénél ez különösen fontos. Ha túl puhán tesszük bele a zöldségeket a dobálástól, keveréstől egy idő után csak valami zöldségmassza lesz és ugye nem ez a cél...

Szóval miután picit megfőtt, a brokkolit félreraktam. A csirkemellhez, mikor már szépen kifehérdett hozzáadtam egy kis szójaszószt. A mennyiségre azt mondnám ízlés szerint, én kb. egy evőkanállal tettem bele. Amíg a csirke tovább puhult, majd pirult kockákra vágtam a cukkinit, megmostam és négy felé vágtam a gombát. Mikor a csirkéről már elfőtt a víz (amit főzés közben eresztett) beledobtam a feldarabolt zöldségeket. Pár percig főztem őket együtt, megint csak addig, hogy ne legyen túl puha. Megszórtam a gyömbéres csirke fűszerkeverékkel, amit a fővám téri 4 égtáj ízei boltban szereztem be ahol mindig egy kisebb vagyont el tudnék költeni , összekevertem és picit még főztem, hogy összeérjenek az ízek, majd beledobtam a mungóbab csírát és a brokkolit. Ezekkel már csak kb. 1 percig volt a tűzön, utána megszórtam a mozsárban felaprított mogyoróval és a szezámmaggal.

20171101_170542.jpg

20171101_170440.jpg

 

20171101_165218.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://saladsandcakes.blog.hu/api/trackback/id/tr5113138324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása