Salads and Cakes

Csupa egészség céklás, spenótos saláta

2018. január 08. - **gabrielle**

Ilyenkor télen nem árt egy kis löket az immunrendszernek, úgyhogy minél több vitamindús finomságot próbáltam belepakolni ebbe a salátába.

A cékla nagyon jó folsav forrás. Mint minden zöldség / gyümölcs esetében nyersen van benne a legtöbb vitamin, de a sült formája is hasznos.

A spenót igazi szuperélelmiszer, telis-tele A-vitaminnal, Béta karotinnal, Folsavval, C-vitaminnal, K-vitaminnal. Frissen hagytam meg a salátában, nehogy egy csepp is elvesszen ezekből. Ezen kívül nagyon jó saláta alap, színével és ízével is feldobja az ételt.

A fentieken túl quinoa, alma, pirított dió került a salátába. Most lazac mellé készítettem egy citromos, balzsamecetes öntettel.

20180107_151139.jpg

Hozzávalók (2 adag)

  • 1 nagy cékla
  • 2 marék friss spenót
  • 1 alma
  • 3/4 bögre quinoa főzve
  • 5-6 szem dió
  • 1 cirtom
  • 3 ek oliva olaj
  • 2 ek balzsamecet
  • 1 tk dijoni mustár
  • feltétnek opcionálisan lazac / csirke / tofu de akár önmagában is fogyasztható

 

Elkészítés:

A céklával kezdjük. Megpucoltam és kb 1x1x1 cm-es kockákra vágtam. Beletettem egy tepsibe, lefedtem alufóliával és 180-200 fokon kb. fél óra alatt megsütöttem. Én úgy szeretem, ha nem teljesen puha, hanem még ropogós.

A quinoát megfőztem ugyanannyi vízben. Az almát meghámoztam, felkockáztam, a spenótot megmostam. 

A diót is felaprítottam és serpenyőben kicsit megpirítottam, így jobban kijönnek az ízek.

Mikor elkészült és kissé már kihűlt a cékla mindent összekevertem, meghintettem a dióval és mellé tálaltam az öntetet. (Jobban szeretem mellé tenni, így mindenki annyit tehet magának, amennyit szeretne.)

Az öntet: összekeverem az oliva olajat, balzsamecetet, dijoni mustárt, majd fellazítottam fél cirtom levével.

A bejegyzés trackback címe:

https://saladsandcakes.blog.hu/api/trackback/id/tr6913558301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása