Salads and Cakes

Töksüti

2017. november 11. - **gabrielle**

A fitt fogások mellett nagyon szeretek sütni is és valljuk be, egy igazán jó, nagyinál töltött délutánokat idéző sütiben bizony van anyag. Most mégis egy egészséges finomsággal jövök, ami így a tökszezon közepén töjó (hahaa....) választás, ha egy kis kímélő nasira vágysz.

20171103_192146.jpg

Hozzávalók (kb. 20 db):

  • 250 gramm sütőtök (sütve)
  • 50 gramm kókuszliszt
  • eritrit / xilit / stevia vagy bármilyen édesítő ízlés szerint
  • vanília kivonat
  • kb 30 gramm dió + a tetejére
  • 1 tojás

 

Elkészítés:

Én úgy álltam neki a sütinek, hogy már készen volt a sütőtök előző napról. Ennek hiányában vágjuk fel darabokra a tököt, magozzuk ki és süssük puhára.

A sült tököt villával összetörtem, hozzáadtam a kókuszlisztet, tojást, édesítőt, vaníliát, hogy egy összeálló, nem ragacsos masszát kapjak. Mozsárban apró darabokra törtem a diót és ezt is hozzáadtam. Nagyobb diónyi gombócokat vettem a kezembe majd a tepsin kilapítottam, formáztam, hogy kicsit keksz formája legyen. Egy adagnak még a tetejére is tettem diót, a másik részét üresen hagytam. 185 fokon kb. 25 perc alatt megsütöttem. Akkor jó, ha már érezni a sült dió illatát :)

Édes, mégis egészséges és gluténmentes snack lett a végeredmény. Jól jött munkában tízóri vagy ebéd utáni nasi gyanánt. Mivel a süti nagy része magas víztartalmú tök, senki ne egy ropogós kekszet várjon, viszont a dió darabok segítenek izgalmasabbá tenni a textúrát.

20171103_192510.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://saladsandcakes.blog.hu/api/trackback/id/tr7413208719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása