Salads and Cakes

Kel(l) chips

2017. november 08. - **gabrielle**

Ahogy egyre hűl a levegő és korábban sötétedik egyre inkább szeretünk itthon házimozizni, és egy jó filmhez persze hozzátartozik a popcorn is... Azonban én szeretnék erről leszokni és egészségesebb, rostban gazdag (kalóriában szegényebb) alternatívákkal helyettesíteni. Nyáron répát, almát vagy jégsalátát szoktam ropogtatni, de ilyenkor ősszel valami melegebbre vágyom és valljuk be, néha hiányzik az a bizonyos sült íz is.

20171108_182939.jpg

Sokszor futottam már bele instagramon vagy pinteresten a kale chips-be vagyis a fodros kelből készült "chips"-be, de őszintén szólva kicsit szkeptikus voltam. Nem feltétlenül az íze miatt, mert szinte minden zöldséget nagyon szeretek, inkább az állagában kétkedtem. Többször próbáltam már zöldségekből (főleg édesburgonyából, zellerből) chipset csinálni, de valahogy nem lett soha olyan ropogós, mint vártam. Most azonban tényleg bejött. Nagyon pozitívan csalódtam, mert nagyon gyorsan, könnyen elkészíthető, finom és igazán ropogós lett a végeredmény. Tökéletes popcorn helyettesítő!

20171108_182949.jpg

20171108_183136.jpg

Hozzávalók:

  • fodros kel
  • oliva olaj

 

Elkészítés:

Falatnyi darabokra tépkedjük a fodros kelt, megmossuk és megszárítjuk, amennyire csak lehet. A sütőt előmelegítjük 180 fokra és egy tepsire sütőpapírt helyezünk. A megszárított fodros kelt a tepsire tesszük, meghintjük pici oliva olajjal és sóval majd jól "összemasszírozzuk", hogy mindenhol egyenletesen érje. Kicsit eligazgatjuk a leveleket, hogy minél kevésbé legyenek fedésben és betesszük a sütőbe. Addig sütjük, amíg a levelek barnulni kezdenek. Ha szükséges átmozgatjuk és még egy picit sütjük, ha már mindenhol ropogós tálba öntjük és indulhat a film!

20171108_183841.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://saladsandcakes.blog.hu/api/trackback/id/tr3613207911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása